duminică, 28 noiembrie 2010

Blender, noua moda in materie de animatie 3d si productie video?

E posibil!
Mai ales versiunea 2.5 care introduce o interfata reorganizata dupa noile standarde de design.
Doar ce m-am jucat jumatate de ora si deja am fost impresionat de faptul ca lucruri precum Hair, Cloth si Bones, chestii care in Maya sunt plug-in-uri ce costa o gramada de bani si sunt greu de controlat, in Blender pur si simplu, am trantit 1 bila, click pe hair, click pe strand, i-am dat niste valori, am duplicat-o de 2 ori si voila:
Faza tare e ca nu numai ca ai probabil tot ce ai si in Maya, ci au mai facut si o chestie draguta numita "filter nodes" ce reprezinta practic o structura arborescenta de filtre de baza care fac ce face si AfterEffects, si de cele mai multe ori iti simplifica munca vizuala.
Practic, trebuie sa stii cum sa pui luminile, pui un filtru de Curves, unu' de Defocus, setezi la camera virtuala obiectul care vrei sa fie in centrul atentiei si dai render.

Interfata in cea mai mare parte e spectaculos de intuitiva daca lucrezi in domeniu si ai cat de cat idee ce vrei sa faci si principiile de lucru.

Foarte tare e faptul ca ai tutoriale pe net si tips&tricks destule cat sa te prinzi de schema.

Efectul vizual produs are gust de capodopera profesionala.Si asta numai din cauza a catorva filtre 2d de imagine care fac dintr-o scena aparent foarte tehnica, un cadru cu adancime optica si aspect placut ochiului ca in cazul filmelor pixar.
Animatia de personaje este in continuare o chestie care consuma timp, dar acum ai la discretie tehnologiile cele mai bune in domeniu.

Scurt istoric:

In 1988, Ton Roosendal, un olandez, infiinteaza studioul de animatie NeoGeo si in scurt timp devine cel mai mare pe piata olandeza in domeniu. Ton e responsabil atat de partea creativa cat si de dezvoltarea software. Dupa un timp decide o rescriere de la zero a tool-urilor 3D folosite in studio.In 1995 incepe acest proces ce urmeaza sa devina ce azi cunoastem sub numele de Blender.

Dupa o perioada de colaps financiar si rateuri cu proiecte locale, in mai 2002, Ton infiinteaza Blender Foundation.Principalul scop devine gasirea de solutii de finantare pentru dezvoltarea Blender in regim de OpenSource, astfel ca porneste campania "Free Blender" care in numai 7 zile acumuleaza 100.000 de euro.
In octombrie 2002, apare prima versiune de Blender sub licenta GNU General Public Licence ce a continuat sa se dezvolte pana in ziua de azi datorita unei multitudini de voluntari sub indrumarea lui Ton.
De-a lungul timpului, dezvoltarea software imbinata cu utilizarea zilnica, a dus la feedback util, prin urmare la avans tehnologic.
In loc sa adune din ce in ce mai multi programatori, Blender Foundation face apel la comunitate catre cei mai buni artisti 3D pentru a crea un scurt metraj de animatie atragator.
Astfel in 2005 porneste "Project Orange" sub egida caruia apare primul film recunoscut international ca fiind OpenSource si anume "Elephant's Dream"



Din cauza succesului neasteptat de mare al primului film opensource, in vara lui 2007, Ton Roosendaal infiinteaza Blender Institute, ce reprezinta biroul si studioul permanent de unde coordoneaza toata activitatea legata de dezvoltare si creatie.

In aprilie 2008, sub egida "Peach Project" apare al doilea film de scurt metraj, "Big Buck Bunny" care a fost realizat in intregime sub acoperisul Blender Institute.



In septembrie 2008, Blender demonstreaza noile capacitati de creatie in materie de jocuri prin "Yo Frankie"



In octombrie 2010, dupa 1 an de munca a 14 oameni si cu un buget de 550.000 de euro, Blender Institute culmineaza cu scurtmetrajul SF "Sintel"



Parerea mea e ca olandejii astia zburatori ori fumeaza prea multe ori le place sa munceasca...
Sunt de apreciat oricum.
Deocamdata, Blender 2.5 e Beta dar la ce am vazut cred ca o sa devina un tool standard de lucrat la studio cu el.

Share this on: Share On Facebook ! Add To Del.icio.us ! Share On Digg ! Share On StumbleUpon ! Blog Feed !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu